Lüks Endüstri Hakkında Yeni Bir Anlatım

Bakec

Member
Paris Moda Haftası başlarken, Glitz Paris haber bültenini tanıtan posterler şehrin her yerinde asıldı. Kredi… New York Times için Hugues Laurent

PARİS – Bu moda haftası, Glitz Paris’in genel yayın yönetmeni Philippe Vasset, ön sıralarda koltuk beklemiyor. Ancak tüyleri diken diken eden yeni yayını muhtemelen birkaç gün içinde ortaya çıkacak.

Lüks iş dünyasının iç işleyişini açığa çıkarmaya odaklanan dijital bir haber bülteni olan Glitz’in, haftalık olarak Fransızca ve İngilizce olarak Perşembe günü resmi olarak piyasaya çıkması planlanıyor. Ancak Paris gösterileri sırasında, seçilen moda mekanlarının yakınında ücretsiz olarak dağıtılan basılı olarak da görünecek. Ve tanıtım amaçlı bir reklam kampanyasının afişleri şimdiden şehrin dört bir yanındaki büfelere yapıştırılmış durumda.

Markalar dikkat çekiyor.

Lüks ve özellikle moda, kaşmir kaplı bir çamaşır askısından çok, sol yakalı bir entelektüel gibi giyinen 50 yaşındaki Bay Vasset için yepyeni bir dünya. 1999’dan beri Glitz’in ana şirketi Indigo Publications için istihbaratın karanlık dünyası ve madencilik gibi diğer temel konular hakkında rapor veriyor. Ayrıca, erken çalışma kariyerinin bir kısmını kısa bir süre şirket dedektifi olarak geçirdi.

Indigo’nun genel merkezinde, arduvaz grisi vurgulu duvarlar, koltuklar ile İkinci Bölge’deki bir ofis paketinde yaptığı röportajda, “Yayınlarımız kapalı dünyalara odaklanıyor ve bilgi edinme ve bu dünyalara girme eşiği çok yüksek” dedi. asit sarısı ve dışkı macenta rengindedir. Dekorda hem eski bir Olivetti daktilo hem de “Arkadaşlarını yakın tut ama düşmanlarını daha yakın tut” yazan kıpkırmızı bir “Baba” film afişi vardı.


Bay Vasset, “Biz lükse girdik,” dedi, “çünkü bizim için bir sektör gibi görünüyordu: kapalı, aile tarafından işletilen, çok az mevcut bilgi ve itibar konusunda takıntılı kontrol. İçinde bulunduğumuz ortamın türü budur.

Bize göre Mali’deki darbeleri veya Çin’deki casusları haber yapmakla aynı şey” dedi. “Darbelerden casuslara, çantalara geçtim.”

Endüstriye sızma konusunda onu en çok çeken şey, “bunun başka birçok farklı alanda bir meta olması” olduğunu söyledi. Saatler ve mücevherler, petrol tüccarlarından silah tüccarlarına ve Riviera’da tatil yapan oligarklara kadar çeşitli evrenleri kesiyor.”

Quentin Botbol, solda, yeni Glitz haber bülteninin ana şirketi Indigo Publications’ın genel müdürü ve editörü Philippe Vasset, sağda. Kredi… New York Times için Hugues Laurent

Başlık olarak, Glitz sert medyadan daha fazla dedikodu paçavrası çalabilir, ancak çevrimiçi olarak yayınladığı teaser hikayeleri ayrıntılı finansal ve ticari makalelerdir ve Indigo’ya göre hedef kitlesi lüks danışmanlardan medya kuruluşlarına kadar uzanmaktadır. Glitz, kendi web sitesinde, Bain & Company’nin yakın tarihli bir raporuna göre bu yıl 300 milyar doları geçebilecek bir pazar olan “küresel lüks sektörüne adanmış ilk araştırma yayını” olarak tanımlıyor.


Bay Vasset, ele alınacak bir hikaye seçmenin tek kriterinin “başka kimsenin bu konuda yazmaması” olduğunu söyledi.

1981’de kurulan bir Fransız medya grubu olan Indigo, ayrıca üç niş haber bülteni daha üretiyor: Uluslararası istihbarat topluluğu hakkında Intelligence Online; Africa Intelligence ve La Lettre A, Fransa’daki siyasi, ekonomik ve medya gücü oyuncuları hakkında. Diğer haber bültenleri gibi, Glitz web sitesi, yeni haber bülteninin tamamen abonelikler tarafından finanse edileceğini, bireyler için yılda 500 Euro’dan (485 $) ve 50 veya daha fazla okuyucunun kurumsal abonelikleri için yaklaşık 10.000 Euro’dan başlayarak finanse edileceğini söyledi. Reklam kabul etmez.

Bay Vasset, “Neredeyse her yayının şu ya da bu şekilde sektörle bağları olduğunu fark ettik” dedi. “Silahlar veya kimya endüstrisi gibi lüksü de kapsayacak yer olduğunu düşündük.”

Ve sektördeki “hediye verme” uygulamasına atıfta bulunarak – onları giyecekleri ve aslında ücretsiz reklamlar haline gelecekleri umuduyla etkileyicilere ve editörlere ürün gönderen markalar – şunları söyledi: “Kimyasalları kapatan insanların hediye olarak sülfürik asit şişeleri alması gibi değil. ”

Araştırma firması Sanford C. Bernstein’ın lüks analisti Luca Solca, Glitz’in yaklaşımının iyi olabileceğini söyledi: “Sektörün büyüsü bozulmuş bakış açılarına ihtiyacı var.”

Yaz boyunca, Glitz Twitter ve Instagram’da sessizce hesap açtı ve teaser yayınlamaya başladı. Indigo’nun CEO’su ve çoğunluk hissedarı ve şirket kurucusu Maurice Botbol’un oğlu Quentin Botbol, Indigo’nun yaklaşık 300.000 aboneden oluşan mevcut veritabanına ücretsiz hikayeler gönderildiğini söyledi.


Bu ayın başlarında yayınlanan ve e-postayla gönderilen ilk hikayelerden biri, Fransız lüks devi Chanel’in gizlice bir İngiliz varlığı olarak nasıl yeniden yapılandırıldığını ayrıntılarıyla anlatan üç bölümlük bir diziydi. ardıllık planlaması (Glitz makalelerinde imza yoktur; Bay Vasset, yayınlanan her şeyden nihai olarak kendisinin sorumlu olduğunu söyledi).

Chanel’in küresel kurumsal iletişim başkanı Kathrin Schurrer, tamamı basılı sayıda yer alan hikaye hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Diğer makaleler, rakip lüks holdingler LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton ve Richemont arasında “Vendôme” adının kullanılması üzerine meşru savaşı ve Ferragamo’nun Fransız yan kuruluşuna karşı yakın zamanda alınan meşru bir kararın vergi raporlaması açısından ülkenin perakende sektöründe nasıl yankı uyandırabileceğini anlatıyor. – ve kaçınma.

Chanel sonbahar 2022 defilesi Paris’te. Glitz’in üç bölümlük bir dizisi, Fransız moda evinin gizlice bir İngiliz varlığı olarak yeniden yapılandırıldığını, bazı açık deniz işletmelerinin taşınmasını içeren ve ardıl planlamayla bağlantılı karmaşık bir yeniden konumlandırma olduğunu söyledi. Kredi… New York Times için Valerio Mezzanotti

Sektörün stratejileri, güç dinamikleri, nakit akışları ve halefiyet planları gibi tüm bu pırıltıları araştırmak, uzun süredir Indigo’nun proje listesindeydi. Bay Vasset, Glitz’in iki yıldır üzerinde çalışsa da, hala bir öğrenme eğrisi olduğunu söyledi.

“Afrika veya Intelligence Online’da çalışırken,” dedi, “davalar sürekliydi. Lüks dünyada insanların seni mahkemeye vermediğini keşfediyorum. Bu kaba olurdu.”

Yine de, “varlıklarını bildiriyorlar” dedi – ancak ayrıntı vermeyi reddetti.

Bay Botbol, Glitz’in “birkaç milyon avroluk” bir yatırımı temsil ettiğini ve yayının dört ya da beş yıl içinde kırılmasını beklediğini söyledi. Ancak bundan önce, Indigo’nun 2024’te haftalık bülteni günlük hale getirmeyi planladığını söyledi.


Paris’teki Institut Français de la Mode’da finans ve lüks yönetimi üzerine öğretim görevlisi ve LVMH ve Yoox Net-a-Porter için eski bir grup kurumsal iletişim direktörü olan Bruno-Roland Bernard, Glitz’in bildirecek çok şeyi olacağını düşündüğünü söyledi.

Bay Bernard, “Lüks çok dinamik bir endüstri ve nasıl çalıştığına dair çok fazla saflık var, bu yüzden her zaman söylenecek çok şey olacak” dedi.

Bay Botbol ve Bay Vasset, Glitz için 15 kişilik bir ekip kurduklarını ve insanları konuşmaya ikna edebilecek muhabirler tuttuklarını söylediler. Bay Vasset, “Sanırım eğleneceğiz,” dedi.
 
Üst